Belgowie chętniej wybierają produkty lokalne i są dumni ze swoich wyrobów. Wymusza to na supermarketach dostosowanie oferty. Przykładem jest sieć Delhaize – znajdująca się w pierwszej piątce pod względem obrotów w Belgii – która deklaruje, że aż 70 proc. oferowanych przez nią produktów jest wytwarzanych w Belgii.

Z badań konsumenckich publikowanych regularnie przez branżowy magazyn „Gondola” wynika, że 41 proc. Belgów jest gotowych płacić więcej za rodzime produkty. Z kolei francuski panel badawczy l'Observatoire Cetelem, który dokumentuje zachowania konsumenckie w 17 krajach UE, wskazuje, że 40 proc. Belgów wybiera produkty lokalne, uznając to za zachowanie mające pozytywny wpływ na środowisko, co przekłada się to na ofertę sieci supermarketów. 

...

 

link do artykułu

źródło: www.tvp.info

Polski Związek Hodowców i Producentów Trzody Chlewnej 
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warszawa
tel. +48 22 723 08 06
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Modernizacja strony internetowej www.polsus.pl sfinansowana z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego

 

© Wszelkie Prawa Zastrzeżone - 2017
Projekt i wykonanie CFTB.PL

UWAGA! Ten serwis używa plików cookies.

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Wszystko o plokach cookies tutaj