Belgowie chętniej wybierają produkty lokalne i są dumni ze swoich wyrobów. Wymusza to na supermarketach dostosowanie oferty. Przykładem jest sieć Delhaize – znajdująca się w pierwszej piątce pod względem obrotów w Belgii – która deklaruje, że aż 70 proc. oferowanych przez nią produktów jest wytwarzanych w Belgii.

Z badań konsumenckich publikowanych regularnie przez branżowy magazyn „Gondola” wynika, że 41 proc. Belgów jest gotowych płacić więcej za rodzime produkty. Z kolei francuski panel badawczy l'Observatoire Cetelem, który dokumentuje zachowania konsumenckie w 17 krajach UE, wskazuje, że 40 proc. Belgów wybiera produkty lokalne, uznając to za zachowanie mające pozytywny wpływ na środowisko, co przekłada się to na ofertę sieci supermarketów. 

...

 

link do artykułu

źródło: www.tvp.info

Polish Pig Breeders and Producers Association
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warsaw
phone. +48 22 723 08 06
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  

 

© All rights reserved - 2017
Design CFTB.PL

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand