Etykieta pochodzenia DOBRE Z NIEMIECKIEGO ROLNICTWA, opracowana przez Centralną Koordynację Handlu i Rolnictwa (ZKHL) e. V. we współpracy z handlem, przemysłem i rolnictwem trafił na półki uczestniczących sprzedawców detalicznych żywności. Ten nowy symbol gwarantuje, że wszystkie etapy produkcji produktów rolnych odbyły się w Niemczech. Teraz jest on widoczny dla konsumentów na pierwszych produktach w sklepach.
Sprzedawcy detaliczni żywności zaczęli reklamować licencjonowane produkty, takie jak świeża wieprzowina, wołowina i drób, jaja, owoce, warzywa, ziemniaki i niektóre produkty mleczne, z nowym symbolem „Dobre z niemieckiego rolnictwa”. Są one aktywnie promowane przez sieci handlowe. Od czasu zatwierdzenia używania symbolu w kwietniu tego roku firmy takie jak ALDI Nord, ALDI SÜD, EDEKA, Kaufland, Lidl, Netto Marken-Discount oraz REWE i PENNY wspólnie ze swoimi dostawcami dostosowały opakowania i etykiety. Stopniowe wdrażanie będzie oznaczać, że w nadchodzących tygodniach podczas zakupów będzie można zobaczyć coraz więcej produktów z etykietą pochodzenia. Pierwsze produkty były dostępne na rynkach już na początku lata.
Źródło: https://zkhl.de/lebensmittel-mit-neuem-herkunftskennzeichen-sind-im-handel-angekommen/