Popyt konsumencki na wieprzowinę obniża się w Niemczech już od 5 lat. Według danych niemieckiej agencji informacji rynkowej AMI, w 2016 r. spożycie mięsa wieprzowego na jednego mieszkańca wyniosło 35,8 kg i było o 11% niższe niż w rekordowym 2011 r. (40,1 kg). Obniżyła się głównie konsumpcja świeżego mięsa ze względu na spadek zakupów przez gospodarstwa domowe, niższe jest także spożycie przetworów. Sytuacja ta ma znaczny wpływ na unijny rynek wieprzowiny. Niemcy są największym producentem, konsumentem i eksporterem tego gatunku mięsa w UE oraz jego drugim importerem. Wieprzowina traci udział w rynku na korzyść mięsa drobiu i wołowiny. Konsumpcję wieprzowiny obniżają głównie starsi mieszkańcy Niemiec ze względów zdrowotnych. Jednocześnie, w populacji tego kraju rożnie liczba Muzułmanów, którzy nie jedzą mięsa wieprzowego. Spadające krajowe spożycie powoduje również zwiększenie możliwości eksportowych niemieckiej wieprzowiny.

 

Źródło: FAMMU/FAPA na podst. ThePigSite z dn. 13.01.17

Polish Pig Breeders and Producers Association
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warsaw
phone. +48 22 723 08 06
fax. +48 22 723 00 83
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  

 

© All rights reserved - 2017
Design CFTB.PL

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand