Informacja dotyczy projektów (zadań) zreazliowanych przez "POLSUS" w latach 2010-2015 w ramach środków pochodzących z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. Więcej informacji na temat poszczególnych projektów znajduje się na www.polsus.pl w zakładce Inicjatywy i projekty - Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego.
Rok 2010 |
||
Tytuł projektu |
Opis |
Wsparcie finansowe z FPMWp (kwoty brutto) |
Promocja Materiału Hodowlanego podczas KWZH XXIV |
Zadanie dotyczyło udziału PZHiPTCh „POLSUS” podczas XXIV KWZH oraz wsparcia organizacyjnego ekspozycji trzody chlewnej. W ramach zadania wydano TOP GENETICS – ofertę knurków i loszek hodowlanych. |
139 442,15 zł |
„Wieprzowina - wiem co jem!” |
Wydanie i dystrybucja broszury „Wieprzowina - wiem co jem!” podczas targów i wstaw 2010 r. |
181 745,61 zł |
|
RAZEM |
321 187,76 zł |
Rok 2011 |
||
Projekt edukacyjny |
Wznowienie wydania broszury „Wieprzowina wiem co jem!” w celu dostarczenia jej do szkół o profilu rolniczym oraz do rolniczych uczelni wyższych na wydziały – weterynarii, zootechniki, technologii żywności, rolnictwa. |
63 244, 13 zł |
Promocja materiału hodowlanego podczas tragów i wystaw 2011 r.” |
Udział PZHiPTCH „POLSUS” w targach i wystawach regionalnych, przy jednoczesnym wsparciu finansowym i organizacyjnym ekspozycji trzodowych. |
354 863,34 zł |
Pomysł na …wieprzowinę! |
Zadanie dotyczyło udziału w XXV KWZH. Stworzenie przestrzeni grillowej połączonej z promocją wieprzowiny |
192 150,23 zł |
Wieprzowina esencja zdrowia i smaku ! |
Zadanie dotyczyło emisji programów telewizyjnych w formie magazynów konsumenckich. Celem było pokazanie wszystkich etapów produkcji mięsa wieprzowego. Emisja programu odbywała się w soboty na kanale TVP Info. Każdy odcinek trwał około 15 minut (cykl 10 odcinków). |
346 500 zł |
Opracowanie i wdrożenie liniowej metody szacowania mięsności tuszy |
Celem zadania było opracowanie i zaakceptowanie nowej metodyki klasyfikacji tusz wieprzowych. Z inicjatywy „POLSUS” opracowano merytorycznie prostą metodę klasyfikacji tusz wieprzowych w systemie EUROP (tzw. ZP- z niem. Zwei Punkten).Opracowano ją z myślą o bardzo małych zakładach ubojowych. Decyzją Komisji metoda została dopuszczona do stosowania w Polsce (stosowana jest również w Niemczech, Francji, Łotwie, Słowacji, Słowenii, Litwa, Austria). |
125 759,32 zł |
|
RAZEM |
1 082 517 zł |
Rok 2012 |
||
Encyklopedia wieprzowiny |
Radiowa kampania edukacyjno-informacyjna na temat wartości kulinarnych mięsa wieprzowego. Emisja kampanii była realizowana w grupie radiowej AGORA (Złote Przeboje, Tok FM, ROXY). |
640 500 zł
|
Promocja materiału hodowlanego podczas targów i wystaw |
Zadanie dotyczyło udziału PZHiPTCh ”POLSUS” podczas targów i wystaw regionalnych, przy jednoczesnym wsparciu finansowym organizacji ekspozycji trzodowych. |
600 600 zł
|
Strategia odbudowy rozwoju produkcji trzody chlewnej w Polsce do roku 2030 |
Zadanie dotyczyło opracowania dla branży rozwiązań systemowych przynoszących długofalowy efekt z obopólną korzyścią zarówno dla środowiska hodowlano-produkcyjnego, jak i dla branży przetwórstwa mięsnego. W ramach zadania przygotowane obszerne opracowanie zwierające kompleksową analizę branży z wykorzystaniem analizy SWOT oraz rekomendacje dla różnych obszarów związanych z sektorem trzody chlewnej. Wdrożenie zaleceń zawartych w rekomendacjach, zdaniem ekspertów, pozwoliłoby na poprawę sytuacji w sektorze trzody chlewnej. Publikacja trafiła m. in. do MRiRW, Sejmu, Senatu, ODR, izb rolniczych, organizacji branżowych., grup producentów rolnych oraz rolników. Zadanie było realizowane pod patronatem MRiRW. Strategia powstała z inicjatywy „POLSUS” przy współudziale konsorcjum, w skład którego weszła KRIR, SRiWRP, UPEMI oraz Związek PM. . |
358 050 zł |
Więcej wiem - mądrze jem! |
Pilotażowa edukacyjna i interaktywna kampania społeczna skierowana do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz ich rodziców, a także nauczycieli i pracowników administracji przedszkoli i szkół podstawowych na terenie aglomeracji warszawskiej. W ramach zadania wydano broszurę edukacyjną dla dzieci oraz przygotowano szereg materiałów edukacyjnych tematycznie związanych z chowem i hodowlą świń. |
213 000 zł |
|
RAZEM |
1 812 150 zł
|
ROK 2013 |
||
Aktualna wartość dietetyczna wieprzowiny, jej znaczenie w diecie i wpływ na zdrowie konsumentów |
Celem zadania było zaktualizowanie wartości dietetycznej mięsa wieprzowego poprzez wykonanie badań laboratoryjnych mięsa wieprzowego w zakresie jego jakości i wartości odżywczej. Uzyskane wyniki pozwalają na zmianę dotychczasowego wizerunku mięsa wieprzowego jako tłustego i niezdrowego. Wydane w ramach zadania opracowanie pt. AKTUALNA WARTOŚĆ DIETETYCZNA WIEPRZOWINY, JEJ ZNACZENIE W DIECIE I WPŁYW NA ZDROWIE KONSUMENTÓW dotarło m.in. na wydziały uczelni wyższych zajmujących się dietetyką, oceną surowców zwierzęcych oraz do stowarzyszeń dietetyków i szkół gastronomicznych; odbiorcami była także prasa opiniotwórcza, branża, szkoły rolnicze. |
1 652 525,08 zł |
Promocja ras zachowawczych |
Kampania promująca polskie rasy zachowawcze świń, tj. puławską, złotnicką białą i złotnicką pstrą. Dzięki wykorzystaniu branżowej prasy HoReCa (Hotele, Restauracje, Catering) i internetu miała charakter ogólnopolski. Kampania obejmowała również szkolenia dla przedstawicieli branży HoReCa oraz blogerów kulinarnych realizowane w 3 województwach: lubelskim, mazowieckim i wielkopolskim, czyli w regionach, z których wywodzą się rasy puławska, złotnicka biała i złotnicka pstra oraz gdzie jest ich największa koncentracja produkcji. Aktualna jest wciąż strona z info o kampanii www.wieprzowinaregionalna.pl |
1 014 344,10 zł |
Promocja materiału hodowlanego podczas targów i wystaw 2013 r. |
Zadanie dotyczyło udziału PZHiPTCh ”POLSUS” podczas targów i wystaw regionalnych, przy jednoczesnym wsparciu finansowym organizacji ekspozycji trzodowych. |
518 376,72 zł |
Wieprzowina od kuchni |
Zadanie dotyczyło udziału w XXVI KWZH. Wydano i upowszechniono broszurę o profilu kulinarnym „Pomysł na wieprzowinę”. |
221 518,29 zł |
|
Razem |
3 406 764,19 zł |
Rok 2014 |
||
„Program szkoleniowy z zakresu procedur uzyskiwania pozwoleń na budowę lub rozbudowę chlewni” |
Projekt dotyczył programu szkoleniowego z zakresu procedur uzyskiwania pozwoleń na budowę lub rozbudowę chlewni. Przy udziale kancelarii prawnej zorganizowano szkolenia dla rolników z zakresu procedur uzyskiwania pozwoleń na budowę lub rozbudowę chlewni. Pomocą dla rolników było zapoznanie z wymogami prawa i trybem postępowania w celu uzyskania pozwolenia na budowę lub rozbudowę, czy modernizację budynków inwentarskich dla świń. Przeszkoliliśmy 355 osób. |
159 726 zł |
„Promocja materiału hodowlanego trzody chlewnej podczas regionalnych targów i wystaw w 2014 r.” |
Zadanie dotyczy udziału PZHiPTCh ”POLSUS” podczas targów i wystaw regionalnych, przy jednoczesnym wsparciu finansowym organizacji ekspozycji trzodowych. |
745 500 zł
|
|
Razem |
905 226 zł |
Rok 2015 |
||
Pogromcy mitów |
Zadanie dotyczyło przygotowania i wyemitowania serii minutowych spotów reklamowych, które zgodnie z zaproponowaną kreacją „POGROMCY MITÓW”- w sposób zabawny i inteligentny weryfikowały powszechnie krążące mity na temat mięsa wieprzowego. Emisja spotów reklamowych odbywała się zgodnie z planem zakupu czasu antenowego najpopularniejszych stacji telewizyjnych (TVN, TV Plus, TVN7, TTV, Puls 2, TVN Style, Kuchnia+). Projekt był realizowany w akcji partnerskiej z KRIR, SRZiW, UPEMI, FBZPR, Związkiem PM, ZZCNMR, KZGPR-IG. |
1 492 250 zł |
Zagrożenia dla sektora trzody chlewnej ze strony ASF |
Zadanie dotyczyło organizacji przez „POLSUS” konferencji pt. Zagrożenia dla sektora trzody chlewnej ze strony ASF z udziałem krajowych i zagranicznych ekspertów w zakresie ASF. Zorganizowano również spotkanie zespołu ekspertów, które umożliwiło dyskusję i wymianę poglądów w wąskim gronie specjalistów. Praca grupy ekspertów-doradców, zaowocowała przygotowaniem propozycji projektu planu zwalczania ASF w Polsce, który mógłby wspomóc działania GIW. Zadanie zrealizowano w ramach akcji partnerskiej z innymi podmiotami branżowymi (Związek PM, UPEMI, KZGPR, SRiWRp, ZRzP, CNMR, KRIR). |
149 940 zł |
„Promocja materiału hodowlanego trzody chlewnej podczas regionalnych targów i wystaw w 2015 r.” |
Projekt realizowany na terenie całej Polski podczas regionalnych targów i wystaw. Realizacja projektu pozwoliła na profesjonalne przygotowanie ekspozycji trzodywch oraz wyposażenie stoisk PZHiPTCH „POLSUS” w profesjonalna ofertę wydawniczą. W ramach projektu przeprowadzono modernizację strony internetowej, gdzie został utworzony KATALOG HODOWCÓW. Stał się on dopełnieniem dystrybuowanej na stoiskach oferty knurków i loszek w postaci TOP GENETICS. |
816 270 zł
|
XXVII Krajowa Wystaw Zwierząt Hodowlanych -świnie |
Dzięki pozyskanym środkom z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego stoisko PZHiPTCh „POLSUS” zostało wzbogacone o część przeznaczoną dla najmłodszych zwiedzających oraz o stoisko dietetyka, gdzie były prezentowane najnowsze wyniki dotyczące wartości odżywczych wieprzowiny. Ponadto oferta dla zwiedzających została poszerzona o konferencję tematvczną dotyczącą innowacyjności w chowie i hodowli trzody chlewnej, podczas której zaprezentowano film nagrany w jednym z najbardziej nowoczesnych ośrodków hodowlanych w Polsce- OHZ Garzyn Sp z o.o. |
288 145,29 zł |
„Upowszechnianie wyników o aktualnej wartości dietetycznej wieprzowiny” |
Celem zadania jest upowszechnianie najnowszych wyników badań na temat walorów odżywczych i dietetycznych mięsa wieprzowego i dotarcie z nimi do szerokiego grona odbiorców (konsumentów, branży rolno-spożywczej, gastronomicznej, sieci HoReCa, lekarzy, dietetyków, nauczycieli akademickich i studentów, nauczycieli i uczniów szkół gastronomicznych, trenerów fitness, blogerów i prasy opiniotwórczej). W ramach zadania przygotowano dodruk publikacji pt. AKTUALNA WARTOŚĆ DIETETYCZNA WIEPRZOWINY, JEJ ZNACZENIE W DIECIE I WPŁYW NA ZDROWIE KONSUMENTÓW oraz wydrukowano foldery, ulotki i plakaty informujące o walorach mięsa wieprzowego. W trakcie realizacji zadania ukazują się reklamy i artykuły sponsorowane w wybranych tytułach, i w najbardziej nakładowych wydaniach, np. w Poradniku Restauratora, Nowościach Gastronomicznych, Gospodarce Mięsnej, Trzodzie Chlewnej, periodyku Food Forum i Magazynie trenera oraz czasopiśmie KIF. Wybrane tytuły prasowe pozwalają na precyzyjne dotarcie do grup docelowych. Skierowanie informacji do grupy związanej z fitnessem, która niechętnie lub w ogóle nie spożywa wieprzowiny, ma za zadanie zmienić podejście do tego gatunku mięsa i zachęcić do włączenia wieprzowiny do codziennej diety. Do marca 2016 potrwa realizacja drugiego etapu zadania. W tym czasie zorganizowane zostaną trzy konferencje naukowe, podczas których prezentowana będzie aktualna wartość odżywcza wieprzowiny. Zadanie jest realizowane w ramach akcji partnerskiej z instytutami naukowymi oraz podmiotami branżowymi (IGiHZ PAN, IBPR-S, Związek PM, UPEMI, KZGPR, SRiWRp, ZRzP, CNMR, KRIR.
|
449 820 zł |
|
Razem |
3 196 425,2 zł |