„POGROMCY MITÓW”

W październiku 2014 roku rozpoczęły się prace nad kampanią medialną „Pogromcy mitów”, której celem ma być obalenie powszechnie krążących nieprzychylnych opinii na temat wieprzowiny. Zgodnie z art.2 pkt.2 ppkt.2 a) ustawy o funduszach promocji artykułów rolno spożywczych będzie to zadanie „mające na celu informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach , mięsa wieprzowego”.

Zadanie „Pogromcy Mitów” powstało na bazie  projektu „Aktualna wartość dietetyczna wieprzowiny, jej znaczenie w diecie i wpływ na zdrowie konsumentów”, którego celem było zaktualizowanie informacji na temat wartości dietetycznej wieprzowiny oraz obalenie powszechnie krążących mitów na jej temat. Rok 2015 chcemy poświecić rozpowszechnieniu informacji zawartych w broszurze wśród szerokiego grona konsumentów. Kampania ma na celu wykreować nowy wizerunek wieprzowiny, odżegnujący się od dotychczasowego stereotypu tłustego i niezdrowego mięsa. Należy uświadomić społeczeństwu, iż wartość odżywcza  i prozdrowotna mięsa wieprzowego uległa znacznej poprawie przez ostatnich 20 lat, co jest efektem systematycznej pracy hodowlanej. Poprawa mięsności tuczników przełożyła się na zmniejszenie wartości energetycznej mięsa a co za tym idzie prezentowane do tej pory tabele kaloryczności uległy zdezaktualizowaniu. Obecnie wieprzowina nie ustępuje  pod względem wartości odżywczych innym rodzajom mięs

Grupę docelową kampanii stanowić mają zarówno kobiety, jak i mężczyźni, z ośrodków wiejskich jaki miejskich. Każdy konsument jest dla nas ważny.

Realizacji zadania służyć mają media ogólnopolskie takie jak telewizja i prasa, które znakomicie się uzupełniają i są najbardziej popularnymi środkami dotarcia do konsumenta.

Seria minutowych spotów reklamowych ma - zgodnie z zaproponowaną kreacją „POGROMCY MITÓW”- w sposób zabawny i inteligentny obalać powszechnie krążące mity na temat mięsa wieprzowego. Emisja spotów reklamowych odbywać się ma zgodnie z planem zakupu czasu antenowego najpopularniejszych stacji telewizyjnych (TVN, TV Plus, TVN7, TTV, Puls 2, TVN Style, Kuchnia+).

Uzupełnieniem kampanii telewizyjnej ma być ogólnopolska kampania prasowa. Dobór prasy nastąpił ze względu na konieczność rozwinięcia myśli przewodniej kampanii. Należy dać konsumentom  możliwość zgłębienia wiedzy na temat wieprzowiny. Będzie to prasa codzienna (SUPER EXPRES) trafiająca do szerokiego grona czytelników.

Emisja spotów w telewizji oraz kampania prasowa rusza z dniem 1 stycznia i trwać będzie do końca marca 2015 roku.

 KRAJOWA WYSTAWA ZWIERZAT HODOWLANYCH

W dniach 15-17 maja 2015 roku w ramach wykorzystania środków pochodzących z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego zostanie zrealizowany projekt dotyczący uczestnictwa w XXVII KWZH. Projekt ten ma na celu organizację przestrzeni wystawowej w ramach ekspozycji trzodowej, zapewniając zarówno zwierzętom, jak i ich hodowcom odpowiednie warunki. Elementem kluczowym realizowanego projektu ma być promocja materiału hodowlanego. Stoiska dietetyka, degustacyjne czy kącik dla dzieci, to atrakcje jakie przewidziano dla zwiedzających wystawę gości. Dla fachowców, którzy pragną dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania środków  PROW zorganizowana zostanie konferencja tematyczna. Główna tematyka wydarzenia traktować ma o wykorzystaniu środków finansowych PROW 2014-2020 na rozwój hodowli. Jako przykład dobrej praktyki zostanie zaprezentowany specjalnie przygotowany film pokazujący nowoczesne obiekty hodowlane, prezentujący ciekawe rozwiązania technologiczne oraz wprowadzane innowacje.


PROMOCJA MATERIAŁU HODOWLANEGO TRZODY CHLEWNEJ PODCZAS TARGÓW I WYSTAW W 2015 ROKU

Już tradycyjnie tegoroczna edycja dotyczy organizacji ekspozycji trzodowych podczas wystaw i targów regionalnych. Źródłem dotarcia do głównej grupy docelowej – producentów trzody chlewnej będą ekspozycje trzody chlewnej, pokazy oraz konkursy, podczas których będą mieli możliwość oglądania najlepszej stawki hodowlanej trzody chlewnej. Ponadto przekaz ten zostanie wzmocniony przy pomocy ulotek informacyjnych jak również wydania oferty knurków i loszek „TOP GENETICS”. Dopełnieniem będzie możliwość  zaczerpnięcia fachowej porady na stoiskach PZHiPTCh „POLSUS” z zakresu chowu i hodowli świń.

Tegoroczna promocja materiału hodowlanego zostanie wzmocniona poprzez działania w sieci internetowej przy wykorzystaniu strony internetowej www.polsus.pl. Naszą intencją jest stworzenie podstrony będącej bazą danych hodowców prezentującej – lokalizację hodowli, opis hodowli, prezentację zdjęciową zwierząt, budynków, prezentację wyników hodowlanych zawartych w publikacji „TOP GENETICS”, jak również informacje o aktualnych certyfikatach statusu zdrowotnego. Powyższe działanie będzie zabiegiem długofalowym, umożliwiającym kontakt z hodowcami za pomocą internetu. Inicjatywa ta będzie wymagała stałego nadzoru administracyjnego nad stworzoną wyszukiwarką w celu jej aktualizacji.

 UPOWSZECHNIANIE WYNIKÓW O AKTUALNEJ WARTOŚCI DIETETYCZNEJ WIEPRZOWINY

Projekt rozpocznie się w przyszłym roku, a jego głównym celem   będzie upowszechnianie najnowszych wyników badań na temat walorów odżywczych i dietetycznych mięsa wieprzowego i dotarcie z nimi do jeszcze szerszego grona odbiorców (konsumentów, branży rolno-spożywczej i gastronomicznej,  sieci HoReCa, lekarzy, dietetyków, nauczycieli akademickich i studentów, nauczycieli i uczniów szkół gastronomicznych, trenerów fitness,  blogerów i  prasy opiniotwórczej).

Włączenie do grona odbiorców grupy HoReCa pozwoli na bezpośrednie  dotarcie do nowego kanału dystrybucji miejsca wieprzowego, który poszukuje produktów wyróżniających się  zarówno  jakością, jak   i  walorami dietetycznymi,  które można zaoferować wymagającym klientom. Skierowanie informacji do grupy związanej z fitnessem, która niechętnie lub w ogóle nie spożywa wieprzowiny, ma za zadanie zmienić podejście do tego gatunku mięsa i zachęcić do włączenia wieprzowiny do codziennej diety.

Uwzględnienie w grupie odbiorców środowisk opiniotwórczych powinno zaowocować kontynuowaniem pozytywnego przekazu w mediach, wśród  lekarzy, studentów, uczniów, restauratorów. 

Upowszechnianie wyników badań będzie odbywało się wielokierunkowo, tzn. poprzez:

1. Dodruk publikacji,  opracowanie i wydruk folderów, ulotek, plakatów i kalendarzy oraz ich dystrybucję

2. Organizację cyklu  konferencji

3. Reklamę i artykuły sponsorowane w czasopismach branżowych i specjalistycznych oraz  na portalach branżowych

Reklamy i artykuły sponsorowane zaplanowano w czasopismach o zasięgu ogólnokrajowym. Oferta skierowana będzie do branży, gastronomii, sieci HoReCa, ale również do osób aktywnych i dbających o zdrowie.

Wymienione działania  powinny przełożyć się na wzrost spożycia wieprzowiny, pobudzić produkcję, a w efekcie końcowym poprawić sytuację materialną hodowców i producentów trzody chlewnej oraz zakładów mięsnych i przetwórczych.  Mamy nadzieję, że realizacja zadania przyczyni się do zmiany dotychczasowego wizerunku wieprzowiny i utrwalenia w świadomości konsumentów i gremiów opiniotwórczych nowego, pozytywnego obrazu dla tego gatunku mięsa.

Polish Pig Breeders and Producers Association
„POLSUS" 
ul. Ryżowa 90
02-495 Warsaw
phone. +48 22 723 08 06
e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

  

 

© All rights reserved - 2017
Design CFTB.PL

NOTE! This site uses cookies and similar technologies.

If you not change browser settings, you agree to it. Learn more

I understand